Kategorie wpisu: Internet, SEO
Google walczy z nieprawidłowościami na stronach mobilnych

Google walczy z nieprawidłowościami na stronach mobilnych

Post Rating

Użytkownicy smartfonów narzekają na problemy z prawidłowym odczytywaniem danych ze stron internetowych, ponieważ wiele z mobilnych wersji posiada uprzykrzające życie opcje przenoszenia odnośników do stron głównych, wydłużających czas przeglądania danych. Okazało się jednak, że sprawą zainteresowało się Google, które wystosowało odpowiednie rekomendacje wobec najczęściej pojawiających się błędów w przekierowaniach. Osoby odpowiedzialne za strony mobilne powinny więc wyostrzyć swoją czujność.

Problemy użytkowników smartfonów

W przestrzeni oficjalnego bloga Google pojawiła się informacja na temat rosnącej skali problemu oraz konieczności zadbania o użytkowników smartfonów, którzy z każdym dniem stają się coraz większą grupą odbiorców. Przeglądanie zasobów internetowych jest obecnie utrudnione, ponieważ błędne przekierowanie do stron mobilnych nie pozwala na szybkie docieranie do wybranych informacji. Jeżeli więc denerwujemy się za każdym razem kiedy okazuje się, że interesujący nas artykuł przerzuca nas automatycznie na główną stronę portalu, powinniśmy wiedzieć, że wkrótce problem ma zostać rozwiązany. W jaki sposób? Przede wszystkim za pośrednictwem kontroli webmasterów i zmuszania ich do takiego zarządzania treścią strony, aby wszystkie multimedia oraz zasoby były dostępne w wersji mobilnej na takich samych zasadach jak w przypadku pełnej wersji. Z pewnością problematyczne było pojawianie się błędu 404 w przypadku braku dostępu do danych, jednak ma się to wkrótce zmienić na korzyść użytkowników smartfonów. Karą za niesubordynację ma być obniżanie rankingu witryny, co jest jednoznaczne ze spadkiem pozycji strony na liście wyszukiwania.

Niedociągnięcia stron mobilnych

Google zwraca też uwagę na inne niedociągnięcia, takie jak chociażby brak przekierowań na pełne wersje w przypadku, kiedy nie funkcjonuje opcja mobilna, a także nieprawidłowe stosowanie opcji Googlebot-Mobile, przerzucającej właścicieli smartfonów najpierw na feature phone, a dopiero później na właściwą wersję serwisu. Problem okazuje się być wyjątkowo uciążliwy, ponieważ każde dodatkowe kliknięcie zniechęca do dalszego poruszania się po sieci. Trudno oceniać co może być przyczyną nieprawidłowości, zwłaszcza, że odpowiedzi mogą być niejednoznaczne. Albo webmasterom zależy na zwiększaniu liczby odsłon, albo ciągle jeszcze największy nacisk kładzie się na zarządzanie pełnymi stronami, traktując wersje mobilne po macoszemu. Dowodem mogłoby być spowolnione działanie internetu mobilnego, zmuszającego posiadaczy smartfonów do oczekiwania na otwarcie się dodatkowej strony kosztem wykupionego transferu.

Ze względu na to, że przenośny internet okazuje się być coraz popularniejszy, a użytkownicy smartfonów coraz liczniejsi, odpowiednie zarządzanie mobilnymi wersjami stron www wydaje się być istotne. Nie wiadomo czy webmasterzy zdecydują się na pełną mobilizację i walkę o zachowanie wypracowanej pozycji czy też zlekceważą zalecenia Googla, a co za tym idzie także swoich odbiorców, jednak można się spodziewać, że taka zagrywka okaże się w dłuższym czasie zdecydowanie nieopłacalna. Zwłaszcza, że posiadanie mobilnej wersji strony wcale nie jest obowiązkowe.

Skomentuj


Skomentuj