Kategorie wpisu: Polecane, SEO
Reklamowa współpraca, czyli marketing afiliacyjny

Reklamowa współpraca, czyli marketing afiliacyjny

Marketing internetowy to zawsze doskonały sposób na zwiększenie swoich zysków – możliwości również jest mnóstwo, zatem zasadniczo każdy będzie mógł znaleźć w nim coś, co będzie odpowiadało jego oczekiwaniom oraz możliwościom. Reklamy w sieci można spotkać dzisiaj praktycznie wszędzie, nie tylko w swojej skrzynce mailowej czy na popularnych stronach. Wiele osób prowadzących swoje własne strony czy też blogi w wybranym zakresie także zamieszcza na nich reklamy. Trzeba jednak wiedzieć, jak z nich skorzystać, aby dawały one jak najlepsze efekty.

Marketing afiliacyjny, ponieważ to właśnie o nim mowa, opiera się właśnie na zasadzie współpracy pomiędzy dwoma stronami – reklamodawcą i partnerem, które razem starają się zareklamować jakiś produkt czy usługę. Wbrew pozorom nawet podwójna siła nie jest w stanie łatwo przyciągnąć klientów, dlatego należy wiedzieć, jak powinno się korzystać z dobrodziejstw marketingu afiliacyjnego.

Współpraca, ale jak?
Marketingiem afiliacyjnym nazywamy zasadniczo ten, który opiera się na zasadzie współpracy. Często mówi się o nim również jako o marketingu partnerskim. W tym przypadku ogólny reklamodawca korzysta z partnerów, którzy są premiowani za efekty swoich działań reklamowych. Jednak w przypadku takiego rodzaju promocji zazwyczaj nie gra ona pierwszych skrzypiec w przypadku działań partnerów – korzystają oni z marketingu afiliacyjnego, aby móc zainteresować danymi produktami czytelników swojej strony internetowej.

Reklama partnerska może mieć wiele różnych form – może być to baner reklamowy, link do strony reklamodawcy, mailing, czasami są to nawet całe witryny internetowe. Problem tkwi jednak w tym, jak przyciągnąć klientów i zachęcić ich do skorzystania z tego typu reklam.

Ważna jest strategia
Żeby osiągnąć sukces w uczestnictwie w programach partnerskich, czyli aby zacząć na nich zarabiać, trzeba na początku dobrze przemyśleć to, jakie formy promocji wybrać, ważne jest też to, aby nie zniechęcić swoich czytelników do korzystania ze strony – nieraz za bardzo nachalna promocja może przynieść odwrotne skutki. Najlepiej przedstawić korzyści wynikające z wykorzystania jakiegoś produktu, aby klienci sami się nim zainteresowali i go wybrali. Oto garść porad, które mogą przydać się każdemu, kto chce korzystać z marketingu afiliacyjnego na swojej stronie internetowej:

1.    na początku wybierz ciekawy program, który będzie korespondował z zawartością prowadzonej przez siebie strony. Gdy prowadzi się bloga o modzie, przydają się boksy sklepów internetowych sprzedających ubrania. Gdy ma się stronę poświęconą marketingowi w sieci, ciekawym rozwiązaniem mogą być różnego rodzaj książki tematyczne – dopasowanie jest podstawą i kluczem do powodzenia

2.    zachęć klientów do skorzystania z reklamy – bardzo dobrym pomysłem jest zdecydowanie się na dodawanie do niego jakichś prezentów. Prezent powinien dopełniać reklamowany produkt lub usługę, powinien mieć dla klientów dużą wartość i wzbudzać ich zainteresowanie – prezentem może być jakiś ebook, plik muzyczny, fotografia cyfrowa, program, rabat – wszystko zależy od twojej inwencji

3.    opisz reklamę oraz prezent, staraj się przedstawić je w miarę neutralnie, zbytnia nachalność może zniechęcać potencjalnych klientów

4.    nie zapomnij dokładnie opisać, jak klienci, którzy skorzystają z reklamy, mogą odebrać prezent – czy dostaną go na podany adres poczty elektronicznej, czy mogą go ściągnąć gdzieś z sieci? Warto pozostawić dane, aby w razie problemów klienci mogli szybko je rozwiązać

5.    pamiętaj o dobrej promocji strony, na której korzystasz z programu afiliacyjnego. Tutaj metody są już nieograniczone – możesz zamieszczać komentarze na innych stronach, ogłosić to na portalach społecznościowych, w końcu możesz skorzystać z płatnych form promocji strony w Internecie – zwiększenie oglądalności strony jest kluczem do powodzenia

6.    sprawdzaj, czy wybrana droga działa, wyciągaj wnioski z korzystania z programów afiliacyjnych, dopracowuj stosowane rozwiązania, aby z programów wyciągać jak najwięcej

Jest to tylko jednak z możliwych do zastosowania strategii, możliwości są znacznie większe. Strategia z prezentem jest tylko jedną z nich, osiąga ona przy tym bardzo dobre rezultaty, więc warto ją wypróbować.

Czy to rozwiązanie dla każdego?
Jak zostało już wskazane, warto zawsze pomyśleć o tym, aby zastosować programy afiliacyjne na swojej stronie. Jednak najwięcej korzyści wyniosą z nich ci, których strony są często odwiedzane, w przypadku nowo powstałych stron czy też tych, które nie cieszą się popularnością, programy nie przyniosą dużych efektów. Także dla tych osób, które nie mają czasu na promowanie swojej strony programy afiliacyjne nie będą zbyt dobrym rozwiązaniem.

Warto przy tym pamiętać o tym, że program jest tylko dodatkiem do prowadzonej strony internetowej, a nie głównym źródłem utrzymania jej właściciela, chociaż popularne strony i blogi wyciągają z programów partnerskich dużo pieniędzy. Marketing afiliacyjny, jeśli tylko zostaną dobrane do niego odpowiednie strategie realizacji, jest naprawdę dobrym rozwiązaniem!

Skomentuj


Skomentuj